Vi kvinnor

Idag leker jag man. Det är inte så att jag går runt med ett par sockar i byxorna eller jag försöker prata med en djupare röst. Nej, jag leker man idag så att jag kan få klaga riktigt ordentligt på min förkylning, för det är det ju bara män som får. Vi kvinnor brukar ju snarare klaga på att föda barn, men eftersom det inte kommer hända i mitt liv så tar jag nu idag chansen och klagar på min fruktansvärda, hemska, groteska och snorrika förkylning istället:

Mina bihålor gör ont, jag är täppt  och ändå rinner snoret, jag är snurrig i bollen och allmänt segt. Halsen är tjock och hemsk. Det är verkligen så frukansvärt synd om mig. Jag är ju för fan dödssjuk här utan riktigt medikamente dessutom, hur ska jag kunna överleva? Stackars mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0