Ja, jeg elsker

17 mai. En underbar dag. I alla fall i Norge. Jag minns när jag var liten och gick i 17 mai-tåg med nationaldräkt på och flagga i handen. Det var tider det. Nu var det längesen sist jag var i Norge på nationaldagen men jag firar lite varje år ändå. Idag har jag en norsk flagga i min ena blomma som inte viftar så mycket men den står där och ser så där norsk och fin ut. Jag har även lyssnat på nationalsången på YouTube och sjungt med lite. Detta är ju också min första 17 mai som svensk medborgare men jag firar ändå, för halvnorsk kommer jag ju alltid att vara.



HEIA NORGE!


Kommentarer
Postat av: Björn von Sydow

Länge leve den sista Sovjetstaten!

2010-05-18 @ 08:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0