Prisa vare Herren

Idag är tydligen 1,5 miljoner ångestfulla och sjukt trötta om man ska tro på Aftonbladet. Tydligen är det "tillbaka-till-jobbet-ångesten" som har infunnit sig. Jag kan inte riktigt förstå det där, ångest för att börja jobba igen. Så farligt kan det ju omöjlig vara. Jag var tillbaka på praktieken idag och det var riktigt skönt att komma tillbaka igen. Nej så det där med ångest har jag inga problem med. Det var väldigt många som hade kommernterat den där artikeln om jobbångesten. Folk skrev att det var för lite ledighet och bla bla bla. Men gott folk, tänk efter lite. Hur lediga hade vi alla varit om inte Jesus hade vandrat på Jorden. I skolan har man jullov, påsklov, det är en massa röda dagar som man är ledig på men som man egentligen inte riktigt fattar vad dom är röda för. Alla dessa lov är relaterade till vår käre skäggiga man. Tänk vad ännu mindre ledigt det hade vart utan alla troende som kräver ledigt för att fira och be eller vad dom nu pysslar med på pingst och himmelfärds. Nej, tacka vet jag kristendomen, kanske inte så tokigt ändå det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0