Folk är lata

Jag har en teori om att folk är latare i större städer. I alla fall när det kommer till att ta sig någonstans. Folk som lätt kunde tagit en liten promenix på fem minuter tar i stället bussen. Jag är helt för kollektivtrafik, tro mig. Men att åka buss från Östra Torggatan till Nygatan känns lite så där halvslött. Det tar inte lång stund att gå, hur jobbigt kan det vara? Visst det är klart att tant Berit på 83 år inte kan gå så illa långt, men unga fräscha Peter tycker jag allt traska på lite. Det tror jag nog till och med att han behöver.

Kanske är det ett storstadssyndrom jag är på spåren eller så är jag bara lite knäpp som kommer från ett yttepytte ställe där det bara är tant Berit som åker buss och tycker att vissa avstånd är lite för pinsamma för att åka. Som till exempel Östra Torggatan till Nygatan.


Kommentarer
Postat av: Bengt Svan

Det borde även vara förbjudet med rulltrappor...

2010-01-12 @ 22:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0