White Trash

Det ringde på dörren och jag var i full gång med min så kallade matlagning. Pulsen gick i taket och jag tänkte bara Radiotjänst-gubbe. Gick till dörren för att kolla i titthålet. Såg att det var någon gubbe av något slag men inte Radiotjänst i alla fall så jag öppnade. Precis när jag öppnade dörren kom jag på hur jag egentligen såg ut. Svarta leggings, ett vitt linne, en t-shirt från en tatueringsstudio och icke att förglömma mina fårskinnstofflor. Men det får gå tänkte jag. Är ju inte white trash på riktigt.

 Det var en nervös och flummig värmlänning från Hyresgästföreningen.
Han visade sitt jobbkort för att legitimera sig. Jag kollade på bilden och han säger att han har blivit äldre och fetare men det var allt han som var på bilden. Han fick komma in och han började berätta om vad dom gjorde och så där emellan lite småprat.

Han trodde att jag var sambo för att det var två efternamn vid dörren. Fick förklara att mamma och pappa inte är gifta så det är därför. Han tyckte det var snällt att jag fick båda namnen med tanke på att hans syster tvingar sin karl att kalla sig för Höglund trots att han egentligen heter Gustavsson. Fick veta att jag bor ett gammalt ålderdomshem och fick för mig att det flyger runt gamla tanter och gubbar här i lägenheterna som ska jävlas med oss hemska ungdomar som tagit över. Han kommenterade min soppa och som höll på att puttra, det lunktade gott sa han. Att det bara var en påse från Knorr och lite vatten behöver inte han veta. Och ja, den var god soppan. Nu är jag mätt och med i hyresgästföreningen. Kalas? Kanske inte.

Kommentarer
Postat av: Lasse Lappalainen

Halva inne;)

2009-05-14 @ 19:01:47
Postat av: karin

Hahaha samma gubbe kom till mig med! Han kom också med kommentaren med tjockare och äldre :-)

2009-05-14 @ 21:59:58
URL: http://www.metrobloggen.se/takeitorleaveit
Postat av: maja

Allt bra med dig? :)



[gå gärna in på min blogg: Majaalins.blogg.se]

2009-05-14 @ 22:03:20
URL: http://majaalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0