Sapere Aude

Smart är ett ord som ofta används för att beskriva en person som har ett visst mått av intelligens. Någon gång i livet känner nog de flesta sig smarta eller något så när. När jag var fjortis hade jag en t-shirt som det stod SMART på. Min kusin läste dock baklänges och helt plöstligt gick jag från SMART till TRAMS. På några få sekunder försvann min intelligens. Bortblåst.

Jag har som oftast i livet kännt mig någorlunda smart och tyckt att jag är ju inte korkad. Min hjärna fungerar relativt bra och jag är nöjd. Men då och då slår det fel och man ser sig själv som världens pantade människa. Det har hänt mig några gånger. Ibland känner man sig inte speciellt klok och det är inte kul. Som oftast kommer intelligensen tillbaka och det hela känns bra igen. Idag känns det mycket bra. Idag är jag smart. Vore toppen om jag kunde få vara smart fram till onsdag eftermiddag. Sen skulle jag kunna vara oklok i några dagar. Det är helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0