Reklam

Det där med reklam är intressant. Det finns på TV, på radion, på nätet och i brevlådan om man vill. För det mesta går det inte att välja bort reklamen, den finns där vare sig man vill eller inte. Men det finns ett ställe man kan göra reklamfritt om man så vill. Brevlådan. Det har jag valt. När jag flyttade in här satte jag upp en fin, vänlig men bestämd lapp om att jag inte ville ha reklam. Jag fick ingen reklam heller så jag var glad att lappen fungerade. Men efter ett tag började det komma massa menyer från pizzerior och restauranger. Detta är ju också reklam men det struntade dom visst i. Så jag satte upp ytterligare en lapp där jag skrev att jag inte ville ha några jäkla menyer heller. Det funkade ett tag. Tills idag. Jag hade fått en meny i min brevlåda från Kronoparkens pizzeria. Hade jag velat ha menyer så hade jag inte haft några lappar uppe.

Så snälla pizzerior börja respektera folks "ingen reklam tack"-lapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0