Längtan

Jag har städat garderoben idag och kollat vad jag verkligen har på mina hyllor och galgar. Har en packlista klar på allt som ska med hem till Falköping. Det är inte långt kvar men det känns som en evighet. Kanske för att jag har börjat att få hemlängtan. Jag vill hem och träffa alla hemma. Jag vill till Resö och leva campingliv. Jag vill vara andre styrman på Mugge. Jag vill äta räkamcka i Fjällbacka och spela brännbollsturnering. Jag har allt planerat för en sommar utan jobb. Och jag vill att sommaren ska börja nu. Orkar inte vänta längre. Längtan är för stor.

- Om jag inte får jobb ska jag vara så mycket jag kan på Resö.
- Ja, då kanske du äntligen kan bli lite brun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0