Hokus Pokus

Helga vilodagen. Enligt Bibeln, den heliga skriften eller vad den där boken nu ska kallas så skapade Gud jorden på sex dagar och vilade den sjunde. Den sjunde dagen kallar vi för söndagar och denna dagen ska helgas. Det är nog till och med ett budord om jag inte minns fel från konfirmationen. Jag har idag brutit detta. Vad är straffet? Kommer jag hamna i helvetet? Kanske det, men inte för att jag suttit i skolan på en söndag. Jag har gjort värre saker i mina dar som den där snubben bland molnen skulle ha något emot.

Plugget gick bra. Svarade på gamla frågor och kollade igenom instuderingsfrågor. Det gick bra. Det känns bra. Detta ska nog allt gå vägen. Om inte Han där uppe får för sig att jävlas med mig just för att jag inte helgade vilodagen. Jäkla hokus pokus det där med religion. Och jag gillar varken Gud eller trollkarlar. Nej, hokus pokus har jag inte mycket för.

Grattis till min vän, som hans föräldrar säkert döpt i faderns, sonens och den helige andes namn till Markus, på födelsedagen!

Kommentarer
Postat av: Markus

Tack som fan!

2009-05-10 @ 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0