Finkultur

Ett besök på Värmlandsoperan gjorde det hela inte bättre. Opera är fortfarande snofsig finkultur som kräver att man ska ha på sig finare kläder än vad budgeten tillåter. Nej tack, ingen finkultur för mig. Jag nöjer mig med en bio, en ny fin skjorta från VILA och en sovstund på soffan. Det är allt fin kultur det.

När man var liten gick man då och då till skolsköterskan. Jag var där mest för min snedvuxna och svanka rygg. Förstår inte hur det skulle hjälpa eftersom jag fortfarande är svank. Men det var inte det jag skulle prata om. Ibland gick man även till den läskiga tanten för kanske en konstig torr fläck på benet eller något annat litet och egentligen obetydligt. Men det spelade ingen roll vad man hade så fick man alltid lite kortisonsalva i en burk att använda. Jag minns att jag alltid blev irriterad och sur för att man aldrig blev riktigt behandlad för att man alltid fick den där salvan. Idag vet jag bättre. Kortisonsalava är inte alls dumt. Jag gillar det och mina exem gör det inte lika mycket, men det är så det ska vara, bort med dom bara. Dom jävlarna. Man poppar inte upp på min kropp bara så där och får för sig att klia och tro att det är okej. Min kamp med salva som vapen har börjat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0