Ateist, javisst!

Skulle ju rensa mina tankar under promenaden. Blev ju inte så eftersom jag blev påhoppad utanför Pressbyrån av två mormoner. Dom började fråga mig om jag var intresserad av att veta mer och kanske till och med bli medlem. Jag förklarade att jag är ateist men respekterade att dom var troende. Dom verkade dock inte lika respektfulla mot mig. Jag kunde tydligen inte leva livet fullt ut och med glädje för att jag var ateist. Det verkade lite fördomsfullt tycker jag. Jag är väldigt glad väldigt ofta och har ett så kallat rikt liv. Dom var i alla fall trevliga och tackade för att dom fick prata med mig och gav mig en lapp med lite info och ett datum för ett möte. När jag kommit runt knuten rev jag sönder lappen och kastade religionen i soptunnan.

Promenaden som skulle rensa skallen fyllde den i stället med massa funderingar om religion och Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0