Små viskningar

Jag har tentaångest, det vet jag. Ännu mer nu när vår kära sekreterare kom på att hon skrivit fel tid på tentan. Sån timing och komma på det nu tre dagar innan. Allas planer har nog kraschat och det är inte okej. Min ångest sköt i höjden. Jag gillar inte tentaskrivning på eftermiddagen.

Men mitt i all ångest och förtvivlan har jag en liten gnista, ett litet hopp som ibland viskar till mig att detta kan nog gå vägen. Jag kan slå till med en skräll (ytterligare en enligt Issa) och klara tentan. Det vore ju toppen. Så från och med ikväll ska jag lyssna på dom där små viskningarna och förtränga allt vad ångest heter. Förutom den som gäller mitt fett, men det är en annan femma. Jag ska ta tag i mitt fett efter tentan, då ska jag åter bli den hurtbulle jag var.

- Vad fet du är!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0