Låtom oss fröjdas

Regnet öser och himlen är grå. Tråkigt väder på en rolig dag. Det stämmer ju liksom inte. Men vi gör det bästa av situationen.

Lillebror är nog på skolan nu och flummar runt. Kanske är lite småfull efter champagnefrukosten. Jag tror att han klagar på att slipsen sitter tajt och att kostym är jobbigt. Kanske allt är värt det när dagen är slut. Jag vet att jag tyckte det. Det var tre år sedan. Jag känner mig gammal. Min lillebror är klar med skolan och tar studenten. Knasigt. Han ska ju vara liten. Men jag kan ju inte hålla kvar i gamla goa tider, får vänta på dom nya goa i stället.

Har bestämt mig för att inte åka till Karlstad nästa vecka. Blir för stressigt för mig. Orkar inte tentan nu. Gör den i september i stället. Nu tar jag sommarlov med glass, bad, sol, båt och allt som hör där till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0