Hemsk roligt

Varje dag har någon namnsdag. Min är den 22 juli. Dock inte med min stavning bara för att den där flotta prinsessan ska stava sitt så fint och flott. Idag har två människor namnsdag. Alice och...Adolf. Adolf får mig osökt att tänka på en viss person. Jag behöver förmodligen inte säga mer. Egentligen hade jag väl inte behövt förklara något alls. Adolf i sig säger ganska mycket. Att Adolf var en hemsk människa är också något som alla vet. Att han var omgiven av hemska människor är också ganska givet. Jag tänker främst på Mengele. Han gjorde elaka saker.  

Ibland finns det komiker som skojar om diverse saker. Kanske ibland även Adolf och vad han gjorde på sin tid. Ibland kan man själv få lust att skoja om hemska saker. Det känns hemskt. Fast det är roligt. Idag utlöstes det hela av syster som trodde sig se en två meter lång tax. Tyvärr var det bara två helt normala saker. Från dessa två taxar utvecklades det hela till Tyskland och Adolf men mest Doktor Mengele.

Två tankar som slog mig idag. Det är synd om feta taxar, deras magar släpar i marken. Och jag hoppas verkligen det finns en snäll Adolf här i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0