Viktlös

Jag älskar att vara i vatten. I vatten väger jag ingenting. Eller ja, kanske något kilo men långt ifrån min vikt på torra land. Att bada är kul. Simma är skönt. Idag har jag simmat. Så skönt att plöja fram i vattnet och inte tänka på något alls. Inga bekymmer eller problem. Eller jo, ett litet problem får jag när jag simmar. Jag tappar bort mig i räkningen på hur långt jag har simmat. Fast det är ju en världslig sak som elake Karlsson skulle sagt. Efteråt när jag har simmat klart har jag en konstig skön spagettikänsla i kroppen. Och när jag kommer hem slänger jag mig och soffan och känner sakta hur spagettikänslan från benen försvinner. Att simma är skönt. Punkt.

- Mamma, jag är kobent. Kolla!!
- Ja, det är för du föddes som en sjöjungfru. Du fick operera isär dina ben.
- VA!?

På tal om sjöjungfru. Camilla Läckbergs nya bok. Grande.

Kommentarer
Postat av: Mirre

hahah, jag diggar din mamma :D

2009-07-09 @ 14:31:06
URL: http://mlg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0