Semester

Jag jobbar i sommar. Jag sliter väl inte som ett djur direkt men jag jobbar. Inte heller tjänar jag storkovan men jag jobbar. Kanske får jag tillräckligt så jag kan spara till något, vad det nu skulle kunna vara. Hur som helst, när man jobbar ska man också åka på semester. I en sång sjunger dom att man ska ha husvagn, det har vi en och jag har redan varit där. Men ska dit en gång till snart. Vissa åker till stugan på landet och andra tar en weekend i Paris. Jag ska på en minisemester imorgon. Och vart tusan ska jag åka? Jo, hem. Hem till Karlstad. Pausa lite från allt som heter bassänger, kiosk och simskola och ta en weekend i soliga Karlstad med min vän Miriam. Kul att hon vill ha semester med mig. Delad glädje är dubbel glädje var det någon som sa en gång och det tror jag på. Nu ska bara det sista packas och sen reser vi iväg i kollektivtrafikens härliga tecken.

Kommentarer
Postat av: Mirre

WORD!! ;) tack för en great helg i solstaden :D pusspuss <3

2009-07-20 @ 10:32:04
URL: http://mlg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0