Motvind

Det blåser här i Falköping idag. Det kanske blåser i hela landet. Jag gick en promenad förut i blåsten. Jag hade motvind och det kändes som att jag stod stilla och inte kom någonstans. Det påminde mig om en dröm som brukar ploppa upp ibland. Lite olika versioner men ändå med samma handling. Jag är ute och går men jag kommer ingen vart. Alla andra travar på som vanligt men jag kämpar med mina steg för att ta mig framåt. Så var det ute idag. Jag kämpade med att komma framåt. Fast nu var det hela på riktigt. Som tur var var jag inte själv. Alla som gick i samma riktning som mig kämpade. Motvind är jobbigt. Jag väntar på medvinden nästa gång. Jag har kämpat tillräckligt nu.

Kommentarer
Postat av: u

den drömmen behöver man nog inte ens vara new-age-are för att kunna tolka lite...kommer du till kalle snart kexet??

2009-07-31 @ 19:06:32
URL: http://urbanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0