Hårt slit

Lön brukar man få en gång i månaden. Lön får man för att man har jobbat och slitit. Med lönen ska man betala hyran och andra räkningar och saker så att man kan leva. Jag är i sommar en så kallad kommunanställd. Detta gör att jag får lön den 27 varje månad. Den 27 juli skulle jag få lön. Men det fick jag inte. Konstigt tyckte jag eftersom jag har jobbat. För när man har jobbat så ska man ju få lön. Men det hela hade en mycket logisk förklaring. Min tidrapport låg kvar på badet och hade inte lämnats in. "Oj då", sa dom på badet, "tänk så tokigt det kan bli". "Jo, tack", sa jag. Så nu sitter jag här i väntan på lön. En lön som kommer in över en vecka för sent och jag har inte ens fått ett förlåt. Blir nog snarare jag som får säga förlåt när räkningarna kommer att betalas sent.

Kommentarer
Postat av: Mirre

Inte okej!!!



pussss

2009-07-31 @ 11:51:14
URL: http://mlg.webblogg.se/
Postat av: Carina

Kan ju va så att den som är ansvarig för detta, Marie, varit och är på semester. Knappast nån annan av oss andra som är ansvarig för detta..



Hej förresten - hittade hit av en tillfällighet :-)

2009-08-08 @ 16:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0