I väntan på bakterieodling

Efter tre månaders förkylning och två däckningar med feber tog jag mig i kragen och var idag på vårdcentralen. Kände att det var dags nu att försöka bli kvitt hostan och allt annat.

Fick en jättetrevlig läkare och hon undersökte mig noga. Hals, öron, hjärta och lungor kollades noga innan det skulle tas en massa prover. Hon skulle börja med en lång tops i halsen. Jag varnade henne för mina otroligt starka kräkreflexer och mycket riktigt så spändes tungan och topsen gick inte ner. Vi hoppade över till nästa prov som var mycket märkligt. Det var typ som en smal ståltråd med en tops längst ut som skulle långt upp i näsan. Väldigt långt upp. Sedan blodprov. Tre olika rör skulle fyllas för olika prover. Sedan kom det in en annan sköterska som skulle prova sig på att sticka ner en ny tops i halsen på mig. Denna gången gick det bättre eftersom hon gav mig tips på hur jag skulle ligga och göra. Först skulle jag lutas mycket bakåt, blunda och gapa. Sedan skulle tungan ut och jag skulle flåsa som en hund samtidigt som topsen skulle in. Kände mig ju lite knäpp men det gick. Nu väntar jag på att proverna ska frodas och odlas innan jag får svar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att du fick kolla upp detta tillslut :)



pusssss<3

2009-02-25 @ 18:31:50
Postat av: Mirre

jag som skrev innan .. ;)

2009-02-25 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0