Blizzard

Jag lever i ett jävla vinterland. Har jag inte påpekat att jag vill ha vår och inte mer snö? Hur kan det förväxlas. Det låter ju inte ens likadant. Skärpning nu på dig Peter Kondrup, Jag dör ju här.

Igår var det hockey. Och som vanligt när jag är på match vinner Färjestad. Dom har inte förlorat en enda match som jag vart på. Borde kanske gå på hockey mer ofta? Hur som haver. En trevlig match men med allt för lite tacklingar, blod och utvisningar. Det ska vara tuffa tag i hockey. Annars hade jag lika gärna kunna sett på balett. Eller konståkning...

Efter hockeyn skulle jag ut och pulsa i snön och fy fan vad mycket snö. Men vad gör man inte för att gå till två trevliga människor. Det blev melodifestival som kan ha vart det sämsta hittils. Riktigt dåligt. Och jag blev lite besviken på BWO, inte alls lika bra som det brukar vara från dom. Efter musikfesten kollades det på en knasig film. Ingen handling, ingenting. Bara en väldigt disfunktionell familj. Och Kevin Costner var med...Det kändes konstigt. Vid 11 drog jag mig mot bussen och då var det ännu mer snö ute. Kände mig som den där snömannen Ötzi som blev mördad nånstans där det var mycket snö. För fy fan vad snö det var. Var vit långt upp på benen. Men till slut kom jag hem och kunde värma mig under täcket. Skorna står fortfarande på elementet...

Ikväll - JammyGlammy  


Kommentarer
Postat av: pappa

hej svär inte så mycket i skrift



//Pappa



2009-02-22 @ 14:50:30
URL: http://maddafakka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0