Som Pippi

-Städa, städa varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul.

Så sjunger hon Pippi. Det var längesen jag såg på Pippi. Det vore kul. Det var Rasmus på luffen förut på TV så lite Astrid har jag insupit mig i alla fall. Och jag har gjort som Pippi idag. Nästan. Jag har ju inte städat varje fredag och inte varje jul heller. Men jag har städat. Och jisses så jag städade. Jag har krypit på knäoch  jag har böjt och bänt mig som jag har gjort förr tror jag. Men rent har jag. Och luktar gott gör det också. Härligt. Jag och Pippi, vi kan vi.


Kommentarer
Postat av: Ylf

Ja, sånt kan man göra när man inte tvättade bilen på fredagskvällen...

2009-12-05 @ 19:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0