Det är synd om Jörgen

Jag har en tendens att hitta pengar. Oavsett om det är små eller stora summor. En gång hittade jag så mycket pengar ute på krogen att hela kvällen gick upp i plus minus noll. Sånt gillas verkligen. Ibland har jag hittat lite mindre summor som kanske räcker till en öl eller nattamat på BK.

Nu var det längesen jag hittade några pengar. Det märks att ekonomin gått lite åt skogen och att folk håller lite hårdare i sina slantar. Men idag kom breaket. Det var inga pengar jag hittade men när jag väntade på bussen hem såg jag ett vinrött kuvert ligga på marken och jag kände att det måste ligga något i det. Så jag låtsades att jag tappade min vante för jag kan ju inte bara böja på mig och plocka upp det. Det hade varit konstigt. Men jag fick upp det och kollade vad som fanns i. Och mycket riktigt fanns det något av värde. En biobiljett. På biobiljetten stod det "God jul & Gott nytt år!". På baksidan av kuvertet stod det Jörgen. Jag antar att Jörgen fått biobiljetten i julklapp på jobbet. Stackars Jörgen, att tappa julklappen så där.

Kommentarer
Postat av: Sieg Bergwall

Du borde fan hjälpt Pippi att hitta Spunk, du!

2009-12-17 @ 19:42:11
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Sieg Bergwall

Du borde fan hjälpt Pippi att hitta Spunk, du!

2009-12-17 @ 19:43:06
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: Tord

Nej nej nej, inte Jörgen! Jürgen från huvudkontoret i Bremen!

2009-12-17 @ 21:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0