The Peach is Gone

Äntligen är den orangea persikoliknande färgen borta. Istället har mina väggar de fantastiska färgerna ingefära och mocca som de hette enligt färgburkarna. För oss lite mer lekmän kan jag besriva färgerna som gräddvit och chokladbrun. Mycket fint blev det och pappa gjorde ett bra jobb.

Mamma, pappa och Amber the Dog kom upp på lördag morgon och vi började med att äta frukost innan pappa började med måleriet. Han målade på bra medan jag och mamma hade fokus på Amber och få henne in och ut för promenader. Men det var ju inte det lättaste. Hon kan nog vara den tetigaste hunden jag mött. Hon var livrädd för att gå in ut så mamma fick bära henne, hoppas inte att det fortsätter när hon blir större och tyngre. Senare på eftermiddagen fick vi besök från Grums av Åsa och Bengt som hade med sig en kasse mat till mig istället för att ha med sig blomma som de annars brukar ha. Men jag tackar och bockar för att en blomma skulle vara långlivad i mitt hushåll.

På söndagen finslipade pappa målandet och jag och mamma tog en sväng till IKEA och en tur på stan. Och visst blev det lite shopping. Men det är ju aldrig fel. Innan mor och far for tillbaka till Falköping åt vi mat och fick lite ordning på torpet.

Idag har jag vart på ytterligare en shoppingrunda på stan och handlat på mig lite inredning som en tavla och annat smått och gott. Så nu är det riktigt hemtrevligt i min lilla boning.

Slänger upp lite bilder för att visa mitt lilla palats.









Kommentarer
Postat av: Mirre

Blev ju jätte fint ! :D

2008-09-29 @ 22:59:51
Postat av: Anonym

2008-09-30 @ 16:30:49
Postat av: b_happy

Vad duktig lilla pappsen är !

Att han kan städa vet jag ju sen carnevalen....men

att han kunde MÅLA hade jag ingen aning om...

För då hade han fått hjälpt till att måla vårat hus i våras



Hade gött!



PS.Ska du vara med den 25 eller...

2008-10-02 @ 16:03:02
Postat av: har bowser kidnappat henne?

2008-10-03 @ 02:12:25
Postat av: Anonym

2008-10-03 @ 02:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0