Reko

Har jobbat på fint idag tycker jag. Har fått ihop nästan en sida på min essä, hur rätt det känns är en annan fråga. Men jag har kämpat. Det har jag verkligen. Tvättat har jag också gjort. Det var det jag skulle berätta om. Jag var precis nere i tvättstugan för att hämta tvätten. Jag tyckte att det såg lite skitigt ut på golvet så jag sopade rent och tyckte allt att jag var bra duktig. Utanför sitter en äldre dam som väntar på sin vännina som också var innne i tvättstugan. När jag kommer ut så säger tanten:

- Det var allt en reko tjej som sopade golvet efter sig. Det är det inte alla som gör.

Av någon konstig anledning blev jag jätteglad och kände mig så otroligt duktig. Det allt något visst med att få beröm av den äldre generationen. I like it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0