Puss, puss så får du en nuss

Puss, puss så får du en nuss
Puss så får du en nuss
Var eneste tann med börste og vann
Puss så får du en nuss


Ja så går den berömda borsta-tänderna-sången som mamma brukade sjunga när jag var liten. För er som är lite konfunderade över låttexten så är det ju så att mamma är från Norge och där betyder puss borsta och nuss betyder puss. Alltså om man borstar tänderna så får man en puss. Vilket var jättekul när man var mindre. Nu för tiden ser man ju inte det roliga i att borsta tänderna utan man gör det på rutin eftersom det inte finns några direkt roliga tandborstar och smaker på tandkrämer för oss lite äldre människor som kan förgylla dom 2 gånger 2 minutrarna man ska ägna åt sina tänder varje dag. Men nu är det slut på det. Nu kan det bli kul igen, i alla fall om du frågar mig. Fick nämligen en liten provtub med tandkräm av Emilie i torsdags. Det var en ny tandkräm som skulle bleka tänderna samtidigt som man borstade dom eller något sånt. Jag blev dock förvånad när jag kom hem och skulle borsta tansebissarna. Tandkrämen var ju midnattsblå och skummet blev blått. Äntligen kan det vara lite kul när man borstar tänderna igen. Äntligen

                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0