Ack Värmeland du sköna

Än en gång har jag vart på upptäcksfärd i Värmland. Denna gång var det Billeruds bruk på Gruvön i Grums som stod på kartan. Jag och Eve skulle vara med på en krisövning dom skulle ha idag. Vår roll i det hela var att vara jobbiga journalister.

Det blev en tidig dag idag. Uppe innan tuppen, halv sex för att vara exakt. Sedan bar det av mot Grums för att samlas och gå igenom dagens övning. Det hela gick ut på att terrorister från Baltikum hade kapat en båt och sedan hade en lista med krav och om dessa inte tillgodosågs kunde det få förödande konsekvenser. Och konsekvenser blev det, två bomber small vilket resulterade i att två dog och åtta skadades. Min och Eves uppgift var att hela tiden ringa och stressa ledningen med frågor samt medverka på de två presskonferenser som hölls. Det roliga med övningen var att det kändes seriöst och på riktigt nästan men också att övningen gällde Billerud i hela Sverige. Summan av kardemumman är att dagen har vart hur kul som helst och en väldigt bra erfarenhet att ha med sig i bagaget. Att det underlättar en skoluppgift är ju bara ett plus.

Nu är jag helt slut och ska ladda batterierna för att orka föreläsning imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0