Simma lugnt

Var uppe med tuppen idag...Eller ja, nästan. Drog iväg till badhuset vid en si sådär halv tio för att simma lite. Var riktigt gött att få komma tillbaka ner i vattnet. Var ju evigheter sedan jag tävlingssimmade och det känns lite kan jag lova. Är ju inte så att man är den speedy gonsalez som man en gång var. Men jag har kvar grunden och kan bara bli bättre. Hur snabbt det än gick, eller inte gick så var det superskönt att få ta några arm- och bentag i bassängen. Simmade drygt 1,5 kilometer, är inte helt säker för jag tappade bort mig själv i räkningen och det fanns inga kulramar att förlita sig på men en bra bit blev det i alla fall och gött var det.



Efter simmningen tog jag en tur ner till stan för det skulle inte komma en buss att ta mig hemåt på ett tag. I MittiCity stod folk från KAUIF, bland annat Erika som gav mig en gratis provträning och prackade på mig att spela innebandy för att försöka vinna en träningskort och eftersom jag inte ville ha ett så gjorde jag det för Markus skulle för han ville tydligen ha ett.  Men tyvärr så gick det inte så bra, vilket inte är någon direkt överaskning. Jag menar allt som har med en boll att göra gör mig lite lätt handikappad. Kanske därför jag gillar att simma...

I övrigt idag ska jag tvätta, är i STORT behov av att tvätta och enda tvättiden idag var 16-19 så det är bara att köra på. Utgång blir det inte...Orkar inte...Men får se vad kvällen utbringar. Kanske kan hitta på något annat trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0