Plugg, plugg och lite mer plugg

Det är hektiska tider nu i Karlstad. Det är inte alltid det har varit så mycket plugg att ta tag i som det är nu. Har en hemtenta och ett grupparbete kvar på den kursen vi har nu. Vi jobbar som tusan i vår grupp för att försöka få ihop en fin kommunikationsplan. Det är inte så lätt som man kanske kan tro. Ännu svårare blir det när lärarna inte förklarar hur en sådan ska se ut, hur de vill att redovisningen ska se ut och vad de vill ha inlämnat. Än värre blir det av handledniningen. Man kommer in med en idé och känner att arbetet hittills har gått jättebra och när vi går därifrån är det bara mos av allting. Inte får vi några tips eller hjälp på vägen utan bara ett "men det ser bra ut" om vi har tur. Men det känns ändå som att vi har läget under kontroll och att vi är relativt klara. Det börjar kännas okej och som att vi har en helt okej kommunikationsplan.

Hemtentan går också ganska bra. Är en relativt fri uppgift vilket är ganska skönt. Vi ska skriva en fördjupning...Men, som Tony uttrycker sig, så ska den vara på max 2 sidor med 1,5 radavstånd, med källhänvisning. Hur har läraren tänkt att det ska gå ihop? Jag har skrivit inledningen och börjat lite smått på själva texten och har redan nästan en hel sida. Hur ska jag klara att hålla mig på två sidor? Kommer ju aldrig att funka. Inte undra på att vi studenter är förvirrade ibland när inte lärarna har koll på läget.



Men nu ska jag fortsätta med hemtentan och förhoppningsvis klara av att hålla mig på två sidor...Kan väl inte få U för att jag skriver för mycket? Låter ju lite knas om du frågar mig...

Kommentarer
Postat av: Erika

Håller med, instruktionerna och handledningen är riktigt luddiga (läs usla)

2008-10-21 @ 16:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0