Mord och inga visor

Jessica Fletcher är en fantastisk kvinna. Jag vill också vara som henne. Smart och modig. Och kunna lösa mord bättre än polisen. Jag vet att hon inte finns på riktigt men ändå. Jag vill lösa mord och vara cool precis som Jessica. Hon må vara gammal men tusan vilken krutkärring. Kommer att följa hennes upptåg med intriger och mord på söndagskvällarna framöver. Har sett alla innan men va tusan, det är ju så bra!

Jag har alltid haft en stor fasination för mord och sådana serier. Det finns inget bättre och jag minns när jag var liten och nästan sprang hem från skolan för att kunna kolla på Matlock och alla andra gamla godingar. På senare år har dessa bytts ut och idag är jag helt såld på serier som Criminal Minds, Morden i Midsomer, NCIS, Law and Order, Cold Case och alla de varianter av CSI som finns. Miss Marple och Poirot ska jag inte heller glömma. Älskar de två serierna på grund av dess stil a la 20-tal som fascinerar utan DNA och all annan teknologi. Finns massa andra serier som kommit och gått och det är inte många mord jag missat av dom. Åhh, jag vill lösa mord!!

Slutsatsen är helt enkelt att mord är pretty fantastic. Fast bara om de är fiktion kanske jag ska tillägga. Är ju inte helt psyko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0