Madde Mental

Ja nu måste jag nog börja knapra riktigt starka piller. Jag tror att jag har blivit knäpp. Den utlösande faktorn för detta var bussresan hem från stan idag. Som vanligt så skulle ungefär halva torget med 2:an hem till Kronoparken och längst bak i bussen sätter sig ett gäng med utländska killar. No big deal liksom...Om det inte varit för att de brast i sång så fort bussen började åka. De sjöng de kända svajiga, nasala tonerna till dunket av en bongotrumma eller liknande. Jag är inte den som är den, jag brukar vara den som är den andra. Och jag vet att det finns mer än en kultur här i Sverige och är okej med det. Men 20 minuters trummande och sjungande på en buss gjorde mig lite lätt galen och jag kommer nog aldrig att bli den jag en gång var. Tyvärr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0