En kulen natt, natt, natt

Ska du på krogen ikväll?
Håll i dig då när du ska hem,
för inatt kl 2 kommer stormen.


Så löd texten som jag läste på text-TV igår innan jag drog mig bortåt mot förfesten igår. Och sanna mina ord, det blåste kuling när jag var på G hemmåt natten till idag. Stängde jackan för första gången denna höst. Och då är det illa vill jag påpeka.

Kvällen började hemma hos Markus. Det var jag, Eve, Emmy och såklart Markus. Efter stund dök även Urban in, full som en gås för att ta ett av hans uttryck. Det var en trevlig förfest och en gemytlig stämning. Vid elva-tiden tog vi bussen ner till stan som var mer än full så Eve placerade sig i mitt knä och färden ner mot stan började. Längst bak i bussen sitter en spanska utbytesstudenter som sjunger The Ketchup Song ungefär 40 gånger på en kvart, detta ledde till en mindre hjärnskada tror jag men jag ska nog klara mig ändå. Finns ju piller idag som kan fixa sådant har jag hört. Väl nere på byn mötte vi upp med Strömberg, (som nu kan se sig som en del av mitt gäng med karlar), och drog vidare till Ankan som bjöd på en trevg kväll. Vi drack, vi dansade, vi sjöng och vi spelade TP på en maskin. En fabulous kväll som avslutades med ett mål på McD innan vi tog bussen hem. Denna resa hem fylldes med en livlig diskussion om empati ska eller inte ska vara ett kärnämne i grundskolan. Vad tycker du? Haha.

Summum sumarum så var kvällen lyckad. Definitivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0