Raindrops

Det smattrar på min ruta och det är mörkt ute. Jag är lite halvtrött men det beror nog inte på smattret och mörkret utan mer kanske för att det var fest igår. Det var en trevlig kväll igår, som började hemma hos en kompis till Markus och Strömberg. Vi hade mycket trevligt och sjöng SingStar i lag. Markus som aldrig riktigt förstått sig på hur man ska sjunga för att få pöäng fattade igår äntligen galoppen och fick 6200 poäng på en låt. Helt jäkla grande grosso och både han och jag var stolta.

Vi fortsatte festandet på Frödingshöjd där det var husfest. Vi mellanlandade där i 1,5 timme eller något. Under den tiden hann jag bli lite mer påverkad och prova Emilies skyhigh-shoes. Jag har nog aldrig varit så lång och kommer ju aldrig att bli det på naturlig väg eftersom jag lämnade puberteten för några år sedan. Japp, det är sant, i en enda bemärkelse är jag vuxen, den biologiska. Tur att jag har nått att visa min vuxenhet på. Hur som haver, när klockan närmade sig halv tolv ringde jag Herr F som kom för att hämta oss och föra oss ner till stan. Jag fattade inte hur det hela gick till men helt plötsligt out of the blue så var vi sex pers som skulle med i bilen. Hur gick detta till undrar jag? Och den större frågan blev, hur fan skulle vi få plats? Det slutade med att jag och den übertrevliga Carro Sjöberg fick leka kidnappade och ligga i bakluckan under färden. Vi fnittrade och hade nog så kul man kan ha i en baklucka. Det var en erfarenhet kan jag lova men inget jag vill göra igen. Då får jag nog bli kidnappad på riktigt för att det ska inträffa ytterligare en gång till. Väl framme på Nöjes började vi som vanligt med att besöka toaletten. Jag var inte nödig så väntade glatt utanför och tänkte att jag kan ju fylla på med lite kajal så länge då. Ut från herrtoan kommer då först två killar som ställer sig på var sin sida om mig och börjar predika något som lika gärna kunde vart Joakim Hillsons gamla dänga "Du är så vacker utan spackel". Efter ytterligare nån minut dök det upp två, eller om det var tre killar till, så nu vart jag omringad. Det hela slutade med att en av dem frågade vad jag tycker om pussar i pannan och jag sa att det är väl inte värsta som kan hända. Jag skulle nog inte sagt så för då blev jag attackerad och pannpussad till tusen innan dom försvann ut i dimman.

Kvällen fortsatte som kvällar på Nöjes brukar och det hela avslutades med en skagen och buss hem.

Kommentarer
Postat av: "den übertrevliga carro sjöberg"

Min vän, vilka minnen! En saga för barnbarnen skulle jag tro!:)

2008-11-09 @ 22:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0