Flower Power, Campusfest och annat skoj

Har haft en fullspäckad helg. Kul har det vart också som tur är. I torsdags hade vi i Inferno sittning med Mexika(stavning?). Temat var Flower Power och jag hade väldigt svårt med utklädnade till en början för jag hade inte råd att köpa mig något. Men då kom Eve på att jag kunde vara ett blad eller grässtrå som blivit uppdraget med rötterna för jag har svarta shorts och en grön tröja. Det var ju en toppenidé tänkte jag men var inte alls sugen på dom kläderna när jag provade. Men då kom jag på att jag hade mina tantshorts kvar som mamma köpte till mig när jag var 14 år eller nåt sånt. Tur att man spar på saker hit och dit. Shortsen blev perfekta och matchade ihop det hela med en militärgrön t-shirt och lite bruna smycken hit och dit. Hade också det klassiska pannbandet som jag hade fått lånat. Hade en mycket trevlig kväll på rumpan och drog på mig några skador även denna kväll, jag lyckades skutta in i ett element så mitt ben är lite osexigare än vad det brukar vara. Kvällen avslutades med en mycket trevlig efterfest. Och kvällens citat stod Markus för:
- Är det Kellog's-tuppen, så att säga?

Fredagen var lite lugnare än torsdagen men minst lika trevlig. Jag spelade frisbeegolf för första gången, jag var nog inte så bra men det var kul i alla fall. Men innan det blev nåt golfande åt vi korv på IKEA. Mycket gott. Efter golfen gick vi tillbaka till IKEA och åt mer korv innan vi fortsatte till ICA Maxi för att handla mat. Och jag säger då det att ingen får hädanefter säga att vi tjejer är sega när vi går i affärer. Jag har handlat med Anton och Markus på ICA och jag vågar påstå att det var segare än både snigel och sköldpadda tillsammans. 

I lördags var det dock fest igen, nämligen Campusfesten. Vi började lite lugnt med att grilla hos Emilie på Frödingshöjd. Vi drog bort mot Campus lagom till underhållningen som var ingen mindre än Jan Myrdahl. En karaokesjungande gubbe som var med i 100 Höjdare för nåt år sen. Helt sjuk underhållning måste jag säga. Kvällen fortlöpte och jag och Eve fick för oss att testa på sumobrottningen som fanns. Vi drog på oss dom där stora, tjocka och framförallt tunga dräkterna. Men gud va kul det var! Eve vann men jag hade kul ändå. Senare framår kvällen sprang en naken kille ett varv på Campus, visade sig att jag känner denna människa. Hade ganska kul åt det. Även denna kväll slutade med efterfest. Denna gången hemma hos mig eftersom jag hade lovat att laga till lite kött till Anton och Urban. Köttet blev tydligen väldigt gott, jag citerar Anton:
- Hade jag vart ett kött, hade jag vart det köttet. 

Idag har det varit lugnt, har jobbat och lämnat in uppgifter. Nu återstår det av dagen att läsa klart "Kurtan" till tentan som är om en vecka.   

Kommentarer
Postat av: Mirre

haha, låter som du haft kanon de dagarna ;) vill oxå prova sumobrottning :P
pussssss

2008-05-31 @ 15:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0