Trial by Jury

Okej, vi har ingen jury i Sverige men det lär ju bra. Var på rättegång idag med Evelina. Var tvungen att gå på en muntlig sak för en uppgift i skolan. Vi ska nämligen skriva en nyhetsartikel så jag tänkte varför inte göra en om något som intresserar mig. Jag älskar rättegångar, har vart på flera stycken men juridiken som jag läste på gymnasiet. Jag tror bestämt att rättegångar ska bli min nya hobby.

Rättegången vi var på handlade om lite smått och gott. En man som stod åtalad på fem olika punkter. 3 snetterier, olovligt innehav av kniv och hemfridsbrott plus skadegörelse. Han dömdes på alla men det var ju inte så konstigt eftersom han erkände på alla. Men det var en trevlig rättegång.

Efter rättegången var klockan så pass "lite" att affärerna inte ens öppnat i stan så vi bestämde oss för att ta en frukostfika. Det blev en skagenbaguett och en varm choklad på Mat & Muffins. Väldans trevligt. Sen gick vi en sväng på stan, Evelina skulle byta en kjol och kolla lite åt en polare som ska gifta sig. Efter denna lilla stadsvandring åkte jag hem och sov...I nästan två timmar!! Blev lite längre än vad jag planerade men vad ska man göra? Åkte och handlade lite efter tuppluren, kände inte för att gå. Det regnar ju. Nu är jag hemma och softar, mätt och belåten är jag också. Det blev lax till mat idag. Kände mig nästan lite nyttig fast jag tror inte att jag var det, men ändå hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0