Trevligt

För er som läst min blogg har ni kanske märkt att jag använder ordet trevligt väldigt mycket. Jag ska nu försöka förklara varför det är så. Jag har en vän, eller jag har väl många egentligen men nu ska jag prata om en specifik vän. Nämligen Markus. Detta med trevligt är hans fel helt och hållet. Det är han från början som har missbrukat detta ord, speciellt i sammanhang om personer, till exempel:
- Ja men han är ju en trevlig fotbollsspelare.
Och lättpåverkad av allt och alla som jag är så säger jag nu såklart att allt och alla är trevliga.

Finns även små andra ord och fraser som Markus har smittat ner mig med:
- Vad händer i Lissabon?
- Potatis!
- Odengatan 36!
- Jag ska döde alle!


Finns säkerligen ännu fler men dom får dyka upp någon annan dag.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ska ja döde dig?? brrr...

2008-03-16 @ 20:22:27
URL: http://urbanana.blogg.se
Postat av: Markus

Möcke bra!

2008-03-17 @ 00:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0