Sverige campar

Det finns ett program som går på TV4Plus som heter så - Sverige campar. Herregud vilket folk, att dom inte har något annat intresse i livet än camping. Min mening är inte att dissa camping totalt. Jag är själv uppvuxen med campinglivet och är van vid allt som camping innebär även om det inte ligger mig varmt om hjärtat nu för tiden. Men det finns ju gränser för hur camping det kan bli. I kvällens avsnitt av detta program handlar det om midsommarfirande på två olika campingar i vårt land. Båda dessa campingar har otroliga traditioner som följs till punkt och pricka. På en av dom så börjar dagen med att en säsongsbunden gäst spelar trumpet för hela campingen. Vem vill vakna av trumpettjut tidigt en morgon när man är ledig? Och jag som tyckte att mina föräldrar och andra släktingar var campinggalna. Dom börjar nästan direkt efter jul att prata om hur lång tid det är kvar tills säsongen börjar. Och när campingsäsongen är slut pratar dom i stället om hur långt det är kvar till jul. Är detta det enda vuxna lever för, jul och camping? Då vill jag aldrig bli äldre än vad jag är idag.

Fast i sommar, då ska jag på mitt egna lilla campingäventyr. Även om jag i hela mitt liv har semestrat i en husvagn har jag aldrig tältat. Oj då, tror jag att ni tänker då men det är den bistra sanningen. Men i sommar ska detta prickas av, ska bli trevligt att få uppleva tältlivet. Fast...jag har ju faktiskt på sätt och vis tältat en gång. Ni vet sånt där tält som man hade när man var liten? Ett sånt har jag och min barndomsvän Richard tältat i en natt - i ett förtält dock. Så det räknas nog inte som äkta tältning tyvärr.

För er som känner er lockade att titta på detta trevliga program så går det som sagt på TV4Plus, på tisdagar kl: 20
Mycket nöje! Hehe.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tack för teet, det värmde! ;) Hoho..

2008-03-18 @ 22:20:52
URL: http://isabellethor.blogg.se
Postat av: Erika

Jag har vaknat i ett tält till trumpetspel! Inte dåligt va!? :D

2008-03-18 @ 23:41:08
URL: http://erikalik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0