Sommarjobb

Fick idag svar från ett av alla sommarjobb jag sökt. Jag fick det och jag svarade ja tack på det. Detta betyder att jag ska jobba på Falbygdens Ost i sommar, flashigt värre. Det känns skönt att man vet att sommaren är säkrad. Man måste ju tjäna pengar som man kan spendera och spara. Det finns så mycket jag vill men jag har två mål som jag ska spara till - en utlandsresa någon gång och en ny tatuering. Är så sugen på att bläcka på mig lite igen. Och nu kommer min mamma och pappa hemma i Falköping att flippa ur...Tur att man är vuxen och gör som man vill. Men åter till att prata om jobbet. Jag ska ju alltså jobba med ost, om det inte framgick av företagets namn, och ost är ju ett livsmedel. Enligt livsmedelslagen får man inte ha nagellack på sig när man hanterar till exempel ost. Och för alla som känner mig någorlunda väl så vet ni att jag alltid har nagellack på mig. Jag kommer att känna mig såååå naken när jag ska vara utan. Men jag får väl klara mig med att pensla på lite färg bara på helgerna.  

image15

image16


HUR SKA DETTA SLUTA?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0