Trevligt kaos

Skulle en sväng ner till stan tidigare idag för att hämta min väska på Eves jobb. Stod glad och relativt nöjd med allt och väntade på trean som skulle komma tio över. Men inte kom det nån buss inte. Tog en tvåa som kom innan istället för trean var ju helt klart försenad. Förstod inte varför...Tills jag kom ner på stan. Det är ju studenten här i stan idag. Hade helt glömt bort detta. Det var totalt kaos i korsningar och stoppljus. Bussarna kom ju ingenstans så jag hoppade av några busshållsplatser tidigare än vad jag skulle för det skulle gå snabbare att gå genom allt folk. Åhh Gud sen vad folk det var. Jag försökte smyga mig emellan här och var. Det gick ganska bra tills jag hamnade i ett helt gäng med utrusande studenter. Så där stod jag, mitt bland cirka 40 studenter. Jag lyckades trassla mig ur alla vitklädda människor och ta mig oskadd till Eves jobb. Men som ni kanske förstår så blev jag ju lite lätt varm och svettig av hela promenixen. Kände mig rent av som Indiana Jones som skulle fly undan skurkarna hehe. 

Jag minns själv min student som det vore igår. Ett litet krux bara, det var två år sen. Vart har all tid tagit vägen. När blev jag så gammal? 

Men...Fy fan va vi va bra!

  

Kommentarer
Postat av: Mirre

Haha..man är inte äldre än vad man känner sig ;)

2008-06-12 @ 20:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0