Galej

Igår vart det galej. Det började med förfest hos Kakan. Vi hade tänkt att grilla lite men den engångsgrillen var det ingen direkt glöd i. Ida lekte pyroman och drog på med säkert 17 liter tändvätska men inte fasen hjälpte det. Så vi drog fram en stekpanna och stekte köttet och korvarna. Men det var lika gott ändå när det var klart. Kvällen fortsatte med olidlig värme, musik och SingStar, alltid lika trevligt.

Vid tio-tiden drog vi oss bort mot Rumpan för att tömma den men där var det ju knappt en levande människa. Men törstiga som vi var så handlade vi i baren och begick en kriminell handling och tog med oss drickan bort till det övriga sällskapet. Det var det bartömningen det. Men mer partaj väntade bakom kröken. Vi tog nästan alla, bussen ner till stan drog in på Arena av den enkla anledningen att det är gratis. Det blev lite dans och lite häng innan vi konstaterade att vi var hungriga och drog till Burger King. Och det var nu kvällens roligaste tid var. Bakom oss i kön står det tre medelålders män, varav den ene var lite mer pratglad än dom andra två. Han såg förövrigt ut som min fasters sambo Bille. Bara det var ju kul. Men vi pratade med dessa gubbar och hade allmänt kul. Dom satte sig även bredvid oss när vi skulle äta och la sig i titt som tätt om det vi pratade om. Dom tyckte att vi var grova i mun. Men hur någon kan tycka det kan jag inte förstå. Den pratglada gubben tyckte att vi skulle byta ut det ord vi änvände mot att ha lite fuffens för sig. När gubbarna gick iväg frågade jag om dom skulle hem och ha lite fuffens för sig men det orkade dom inte. Den pratglade skulle lägga sig på soffan och fisa. Då lovade jag att skulle säga till pappa att jag träffat en som ser ut som Bille och som fiser minst lika mycket som pappa. Så nu pappa:
- Jag har träffat en som ser ut som Bille och som fiser lika mycket som dig.

Idag är det packning och "matlagning" som gäller. Ska till den kända metropolen Degerfors idag, för känt är det, framförallt för fotboll har jag fått lära mig av folket. Fast mamma lärde mig att det var känt för inrednings-Ernst bor där. Men för mig är det känt för att Eve är där ifrån. Hade ju annars aldrig känt till placet egentligen.

Förresten, krya på dig farmor! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0