Back in Falköping

Har vart lite bloggtorka, men det är jag inte ensam om. Det vet jag. Nu är jag i alla fall hemma. Känns bra att vara hemma lite...eller ja, i sommar. Kul att träffa alla och ta igen lite tid. Har vart hemma en vecka snart men det har inte hänt så där väldans mycket. Är ju trots allt Falköping det handlar om.

I lördags var det fest hemma hos Lennart och Emma. Var ganska många som var där förutom alla brydarna då så klart. Hade riktgit kul på förfesten. Pratade även med Markus, Anton en viss strippande Kalle i telefon. Skrattade otroligt mycket när Kalle berättade vad han skulle göra för mig. Kan säga som så att det involverade en köttbulle på nåt konstigt vänster. Var en kul kväll. Men Plantis kommer ju alltid vara Plantis...Tyvärr. Dom hade samma spellista som förra året verkade det som. Jag bollades åter runt igen, jag var överallt och ingenstans. Helt utom kontroll. Jag pallade inte med det så jag satte mog på en stol i stället innan jag och Mirre gick för kvällen.

Har även vart på utbildningsdag på badhuset där jag ska jobba. Fick lära mig de nya restriktionerna som gäller vid HRL samt ha vattenträning gällande bogsering med och utan livboj och upphämtning av personer och så vidare. Var väl kanske lite småsaker som gjorde mig oroad om något allvarligt skulle hända. Men det kanske bara är för att jag är van vid intensivare badvaktning efter att ha jobbat på Skara Sommarland. Vad vet jag?

Midsommar blir ju inte heller som planerat. Måste ju jobba tyvärr så jag stannar i Falköping hela helgen. Men jag ska kanske äta mat med farfar på midsommarafton om farmor fortfarande ligger kvar på sjukhuset. På så vis slipper vi ju vara själva båda två. Och kanske jag får mig en fredas också. Vore ju trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0