Aha Work, Work

Ingen ro och ingen vila. Jag sliter som ett djur...Eller inte. Jag har jobbat idag och ska jobba dom närmaste fyra dagarna. Men jag skulle inte påstå att jag sliter. Snarare tvärtom. Det finns inget att göra på jobbet. Inga personer i bassängerna, ingen som handlar något, inte ens en liten papperskorg är full så att jag kan tömma den. Jag sitter på en stol i kassan och väntar och hoppas på att någon ska komma in genom dörren, att någon från gymmet ska köpa en banan eller nåt, att någon ska ringa och fråga vilka öppetider vi har. Det är nästan så att jag ler med valpögon mot de kunder som kommer och skriker med blicken:
-Handla något utav mig! NU!!
Sällan har jag varit så här rastlös. Jag sitter och har rast hela dagarna. Tur är väl att jag får betalt. Annars hade det vart illa. Riktigt illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0