Go Team Hôla

Helgen på Resö har varit alldeles, alldeles underbar som min kära vän Askungen skulle beskrivit det. Vädret var på topp hela helgen som ett stort plus i kanten. Jag och mamma kom fram till campingen vid halv åtta på kvällen. Då var det full rulle i hôla, min farbror fyllde 60 och bjöd på ett förträffligt kalas verkade det som. Jag och mamma var inte sena på joina partyt. Det blev en trevlig kväll, men inte allt för sen. Dagen efter var det tidig uppgång för de flesta i hushållet som skulle ner till Skåne för att hämta hunden Amber, det nya tillskottet i familjen. Jag å andra sidan sov gott ända fram till klockan 10. Jag spenderade min dag i Fjällbacka med mormor och morfar som bjöd på räkmacka och öl. Var sjukt gott, kanske en av de godaste räkmackor jag ätit. Och belive me when I say - Jag har ätit många. När vi kom tillbaka till Resö hoppad jag i badkläder och tog en tur ner till bryggan för att plöjsa i vattnet och få en uppdatering på krabbfisket.

På lördagen var det en lite mer sportslig anda som fanns i luften. Det var tid för brännbollsturnering och dags för Team Hôla att visa vad vi gick för. Tyvärr gick det inte lika bra som förra året när vi kom till semi, men vi inte sist i alla fall. Var en kul dag som sannerligen resulterade i skön träningsvärk. Efter turneringen var jag ganska slut i hela kroppen för det var så otroligt varmt att spela så när vi kom tillbaka till campingen plöjsade jag åter igen i plurret och tog en behövlig tupplur efter det. Blev dock väckt på det mest otrevliga sätt man kan tänka sig. En geting stack mig i knävecket, så jag studsade upp ur stolen. Nu är knävecket svullet och rött. Och helvete vad det kliar. Men jag ska nog överleva. På lördagskvällen blev det en sväng till Hamnmagasinet för lite öl och trevligt sällskap innan det var sovdags. 

Söndagen bjöd inte på så mycket action. Var en slapp dag i solen och i skuggan. Bjöd mormor och morfar på fika och lite kalas eftersom jag inte träffar dom på min födelsedag. Lär nog inte träffa dom innan jul. Jag och mamma åkte hem sent på kvällen eftersom vi fick ta några rundor fram och tillbaka till campingen innan vi kunde åka iväg på riktigt. Ibland hänger inte mammas huvud med så man får ta några extra vändor innan allt är packat och klart. 

Bjuder på lite goa bilder från helgen 



Kommentarer
Postat av: Mirre

Åh va mysigt de ser ut :) Va söt Amber är då! ! måste ju få se henne sen när de kommer hem igen.



kramisar

2008-07-29 @ 21:13:25
Postat av: Evelina

Men Madde du äter väl aldrig räkor? haha =P

Vilken liten söting ni fått med er

2008-07-30 @ 19:47:49
URL: http://evelinaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0