Stackars Askungen

Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är detsamma.

Det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.


Askungens kära små möss kan det här med att beskriva hushållsarbete bättre än några andra. Precis som Askungen har jag arbetat i mitt så kallade hushåll idag. Fast det hushållet Askungen jobbar i är väl egentligen inte hennes. Usch, vad synd det är om Askugen, till en början i alla fall. Hon får ju till det i slutet än då. Bättre än vad jag nånsin kommer att få till det. Men jag skulle inte vilja bli prinsessa, behöva gå runt i strikta fula kläder hela dagarna. Nej vet ni va.... 

Det är svettigare än vad man kan tro att hålla på detta viset med städning. Men vad nöjd man är när allt är klart och det blänker och skiner och har sig. Man kanske borde göra det lite oftare? Fast naäää...Har ju annat för mig på dagarna. Till exempel att följa den otroligt pinsamma såpan Day's of Our Lives. Det är en otroligt dålig serie men man blir ju hooked och jag vet att jag inte är ensam.
 





image1

Kommentarer
Postat av: Urbie

Tänk att allt går att relatera till ditt kära Disney!! :P

2008-02-27 @ 11:55:11
URL: http://urbanana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0