Stavhopp

Äntligen finns det en sport jag kan lära mig att tycka om. Låt mig förklara varför stavhopp möjligen kan bli min favvo av alla sporter.

Igår efter filmen hemma hos Eve och Emmy fastande vi alla framför finalen i stavhopp. Efter ett tag kom jag på att jag hejade på ryssen och inte på australienaren som då tyvärr vann. Men det intressanta med denna sport var kommentatorernas kommentarer i en mix med vinnarens namn - Hooker. Till exempel dessa två meningar:

- Hooker letar efter sitt stavfodral.
- Där gick den lilla gummipluppen av som ska skydda staven och ge en bättre och mjukare landning.


En relativt halvtrött Madde tänker i alla fall inte på stavhopp när man hör dessa fraser på TV:n. Men ändå, stavhopp kanske är något för mig.

Kommentarer
Postat av: Mirre

hahahaha

2008-08-23 @ 15:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0