Panta Mera

Som alla fattiga studenter vet så befinner vi oss i slutet av månaden och siffran på kontot är inte stor. Jag använde nästan alla mina sista pengar på pizzan igår. Men det var det värt. Och det finns inget som jag behöver köpa heller. Har mat i frysen och lyckades panta till mig både sås, mjölk, balsam och till och med en glass.  Livet leker och solen skiner. Mig går det ingen nöd på inte. Jag klarar mig alltid. Ut och gå ska jag nog göra också. Det är ju så skönt ute. 

Min muntliga redovisning gick mycket bra. Hade med mig en tavla som jag målat när jag var 7, 8 år för att göra det hela lite roligare. Min lärare hade förväntat sig en bild på konstnären jag pratade om och inte ett försök från mig att måla som honom. Men han tyckte att det var roligare en bild på en gammal gubbe. Alla andra lyckades också bra och pratade om intressanta personer allihop. Har haft en mycket angenäm dag so far. Som sagt livet leker. 

 


PANTA MERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0