Min syster & jag

Har haft min syster på besök. Precis som min bror också vart. Men vi förlustade oss med lite andra saker Mikkis och jag. Planen för oss var ju att kanske gå på bio, besöka ett badhus och äta lite pizza. Vi gjorde inget av det. I stället för bio hyrde vi en film och dippade chips. Vi hyrde Hairspary...Trodde vi. När vi hade kommit hem såg vi att vi istället fått The Heartbreak Kid, en komedi med Ben Stiller. Men den var faktiskt helt okej. Lite klyschig kanske, men det är ju alla romantiska komedier. Badhus blev det inget heller vi hade inte mycket tid över till det eftersom vi var på stan och Bergvik och hängde hela dagarna. Men Mikkis gjorde sitt egna lilla badhus, i mitt handfat. Hon fyllde det med vatten, lånade mina simglasögon och dök ner med huvud. Roligare badhus får man leta efter. Pizzan som vi hade tänkt att äta bytte ut mot en kinabuffé på Nya Peking, smarrigt värre. Var mätt och uppblåst som en ballong resten av den dagen, men gott var det. Och eftersom vi rännde på stan hela dagarna så blev det ju lite shopping. Inga kläder dock, var helt insnöad på inredning och dylikt. Kan väl uttrycka det som så att Lagerhaus och Boulevard har fått sina stamkunder. Jag köpte mig lite fina saker så som ett fat, en ljushållare och lite annat smått och gott. Men det var nog Mikkis som var storshopparen, hon köpte en jäkla massa grejs som hon skulle ha på sitt rum. Hoppas och tror att det blev kanon.


Igår var det tillbaka till vardagen igen dock...Huu. Trodde att jag skulle ha heldag i skolan men vår otroligt proffesionella lärare ställde in...Igen. Skräll. Så mitt lilla gäng och jag åkte till en lunchrestaurang  ute på Wåxnäs, Tuppen hette den. Hade jättegod mat faktiskt. Efter maten tjatade Ludde om att åka till Lidl, vilket vi också gjorde. Emmy hittade en väldigt intressant kakmix, den kunde nämligen som det stod på paketet, baka 14 mini Amerikaner. Det vore väl inte fel att ha? Idag började vi den nya kursen - retorik. Ni vet, vältalighet och sånt. Vi kommer in i klassrummet och dom enda lediga platserna är längst fram. Jag vill inte sitta där. Jag hatar att sitta längst fram. Sen kommer läraren...Herre min skapare. Han såg ut som en skogstokig psykpatient eller nåt. Han gjorde mig i alla fall väldigt nervös, så till den grad att jag blev kissnödig. Men efter pausen kom han in i klassrummet drickandes på en ProViva-yougurtsak och han verkade mycket mer avslappnad. Han fick mig till och med att skratta. Så fortsätter han med dessa drycker så ska det nog gå bra.

Nu ska jag fixa med tvätten. Snart dags att gå bort mot tvättmaskinen...Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0