Jag skyller på karusellen och kanske lite på Ankan

Fredagen blev ju kanske lite mer än vad planerna innehöll. Men trevligt, det var det. Ankan bjöd diverse upptåg och team Osynlig Ryggsaäck klarade sig galant på quizet. Kom på mitt i natten när jag väntade på bussen hem att jag skulle med Ludde på marknad och tänkte genast att jag inte skulle orka med det. Men så kom jag ju på att jag ville ha marknadsgodis, ni vet dom där bruna. Så det var bara att ge sig upp på morgonen. Man var ju inte riktigt fraiche, men det fick gå ändå. Mötte upp med alla som skulle med nere på stan och gick bort. Vi gick runt på marknaden och tittade runt och suktade efter godis. När vi kom fram till alla karusellerna ville Carro, Emilie och Janet åka. Men jag sa att det är nog ingen bra idé för mig när jag mådde så väldans bra...Not. Men karusellkåt som jag är så köpte jag mig en biljett och hängde på. Jag ska kanske också förtydliga vad för storts karusell vi pratar om här, en kopia av Lisebergs SpinRock. Jag skulle aldrig ha åkt. Om jag mådde illa innan så ska ni veta hur illa det var efter den turen. Så mitt tips - åk aldrig karuseller bakfulla. Inte en bra idé. 

Igår var det utgång som gällde och jag hade stor lust att stanna hemma eller vara nykter. Men som man är så drack jag fyra öl och var lagom nykter ändå. Dansade inte så mycket på Nöjes, det hade jag inte orken till. Men jag hade det kul ändå, softade i rockbaren, satt på scenen och kollade på kuliga människor. Men idag ska ta igen hela helgen. Ska bara sova och äta det godiset jag köpte på marknaden. Ska kanske laga lite mat också. Kan ju bra. Men nu åter till soffan.  



INTE EN BRA IDÉ MADDE

Kommentarer
Postat av: ludde

Studentlivet är ingen lätt match! :D

2008-04-27 @ 17:18:27
URL: http://luddekristiansson.blogg.se
Postat av: Isabelle

Åhh den är så rolig! Åkte den flera gånger i somras :)

2008-04-27 @ 19:29:26
URL: http://isabellethor.blogg.se
Postat av: jaanet

hahaha.. ajaj.. fan jag mådde faktiskt illa ett bra tag efter marknaden sedan jag också! haha

2008-04-27 @ 20:11:40
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0