Walk the Line

Sverige är ett relativt bra land. Dom flesta har jobb. Dom flesta har en bra bostad. Vi klarar oss bra, vi har inga större problem som land skulle jag påstå, vi är ett bra land. Men det finns två saker som jag har lite problem med. Jag skulle väl kanske kunna kalla det i-landsproblem. Det handlar om två tillfällen då fler personer är inblandade. Första problemet är folk i detta land inte förstår sig på hur en kö fungerar. Det verkar vara svårt det där hur man står i kö och väntar på sin tur. Jag stör mig på detta, hur svårt kan det va att se vart sista personen står och ställa sig efter denne?

Problem nummer två i detta land
är att folk gillar att gå på bredden på trottoaren eller cykelbanan. Jag är i och för sig för detta fenomen, men, vissa har väldiga problem med att flytta sig om det skulle komma en mötande person. Också detta har jag svårt att förstå mig på. Är det så svårt att flytta på sig? Heja i-landet Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0