Det dags för...

Stinas kyckling. Pommes frites. Fångarna på fortet. Pappa åt alltid på två tallrikar. En med kyckling och en med pommes. Allt för att inte få ketchup på kycklingen. Det var alltid spännande att se om någon skulle bli inlåst i en cell eller om någon inte skulle hinna under grinden innan tigrarna släpptes ut igen. Kycklingen var alltid god och pommes frites var självklart. Det var fredag och det var tv-mys med familjen. Samma visa varje fredag. Alltid kyckling, alltid pommes och alltid fångarna. Men det var gott och det var bra. I alla fall då. Nu är fredagsmys nästan varumärkesskyddat av OLW och skulle man få för sig att äta något annat än deras chips är det ta mig tusan inget riktigt fredagsmys. Jag minns den tiden då det inte var fest utan OLW eller brudar. OLW har blivit gammalt, jag också och därför är jag hemma och myser ikväll. Dock utan OLW.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0