Dirty Laundry

Jag är förvånad över att inte fler mord begås i tvättstugor. Folk som inte tar bort luddet efter sig, som inte torkar golvet efter sig och det värsta av allt folk som tvättar på din tvättid. Jag förstår att man blir arg över detta, jag blir det och speciellt över det sistnämnda. Jag råkade ut för det idag. Jag skulle ner och starta maskinerna och vad ser jag - alla maskiner, torktumlaren och torkskåpet är igång. Jag blir rasande och stänger av maskinerna och slänger ut plaskblöt och skummig tvätt och sätter igång min tvätt.

När jag kommer tillbaka och är förberedd på att skälla ut personen i fråga om han eller hon skulle vara där blir jag förvånad. Där i tvättstugan sitter en gravid tjej och det första hon säger är:

- Förlåt! Jag hade fel på datumet.

Hur ska jag kunna skälla på en gravid tjej? Så jag gjorde inte det istället löste vi situationen och min tvätt torkar fint i både torktumlare och torkskåp as we speak. Skönt att jag slapp mörda, det hade varit jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0